Kolin Kotiseutuyhdistys > Ilmoitukset > Heinätalkoot, Retkiviikon avajaiset ja virkistysalueen avajaiset

Heinätalkoot, Retkiviikon avajaiset ja virkistysalueen avajaiset

Lauantaina 1.7.2016 Mustolan pellolla, noin 300m Kolin kylältä Ukko-Kolin suuntaan, järjestetään perinteiset Heinätalkoot ja Retkiviikon avajaiset. Heinätalkoot ovat osa Suomi 100 -juhlavuoden tapahtumia. Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Heinätalkoisiin kuuluu heinän niittoa, haravointia ja seivästystä. Talkoot aloitetaan kahvitarjoilulla ja Retkiviikon avajaisilla klo 11.30 , minkä jälkeen ovat leikkimieliset heinänseivästyskilpailut klo 12.00. Kilpailijat kisaavat pienissä neljän henkilön joukkueissa ja kaikki kilpailijat palkitaan. Kilpailun voittajat saavat Kolin heinättäjä -tittelin.

Kaikille kilpailuun osallistuneille tarjotaan ilmainen talkooruoka. Talkooruoka tarjoillaan Kolin Salen vieressä olevalla uudella virkistysalueella.

Talkooruuan jälkeen vietetään virkistysalueen avajaisia. Virkistysalueelle tulee minigolfrata, frisbeegolfrata, nuotiopaikka/laavu, pieni tori ja uusi heinäpeltoalue heinänseivästystapahtumaa varten. Virkistysalue on avajaisten jälkeen vapaassa käytössä. Urheiluvälineitä pystyy vuokraamaan Kolin Matkailuneuvonnasta.

Tervetuloa nauttimaan Kolin kesästä ja tutustumaan heinänseivästysperinteeseen!

Kolin Seurojentalon iltamat

Kolin Seurojentalolla järjestetään perinteiset iltamat heinäkuun ensimmäisenä lauantaina 1.7.2017. Tapahtuma on osa Suomi 100 -juhlavuoden tapahtumia. Alussa on ohjelmallinen osuus, johon kuuluu paljon loistavia musiikkiesityksiä. Ohjelmallisen osuuden jälkeen on perinteiset kylätanssit, joita tahdittaa Pentti Karjalainen.

Ohjelma klo 19.00:
- Harmonikkataitelija Pentti Karjalainen ja laulusolisti Mari Vatveinen
- Hannulan pariskunta
- Pianisti Markus Kallies ja saksofonisti Markus Leppä

Tilaisuuden yhteydessä järjestetään arpajaiset, joissa on jälleen tarjolla hienoja palkintoja.

Tapahtumaan on vapaa pääsy. Tervetuloa nauttimaan iltamaperinteestä!