Kolin Kotiseutuyhdistys > Ilmoitukset > Sadonkorjuujuhla 2011

- Kolin koulu esiintyy
- Arpajaiset

Kolin kirkko:

Klo 20.30 alkaa Kolin kirkossa Marko Tuovisen konsertti.

PieniTaiteidenYö menee Metsään

Yön karttaa voi lähteä seuraamaan poikkeamalla seurojentalon naapuriin, jossa graafikko Leena Jarva esittelee uutta työhuonettaan. Torni-galleriaan ja Kahvila Kolin Ryynäseen kylän, naapurikylien ja jotkut kaukaisten kaupunkienkin taiteilijat ovat toimittaneet omia metsä-näkemyksiään maalausten, valokuvien ja runojen muodossa. Kahvilassa saa myös Kolin lasten taidekerhon seikkailukertomus
vihdoinkin onnellisen loppunsa, pihalle on metsästä vaeltanut soittajan ja tanssijoiden joukko ( tosin hiljainen sellainen…), aitoissa juhlitaan kyläläisten tulkinnoin Sibeliuksen neljättä sinfoniaa ja näytetään valokuvan keinoin kolilaisen metsämaiseman kauneus. Taiteilija Liisa Haverila kyselee performanssissaan yössä vaeltavien oman metsän värejä, Ryynäsen yläkertaan voi kiivetä tutustumaan taiteilijaresidenssin syyskuun taiteilijan Ruth Pettus´n työskentelyyn ja työn tuloksiin (jos haluaa ilahduttaa häntä, voi hänelle viedä tuliaisiksi vanhat, joutavat kenkänsä…)

Kolin kotiseutumuseon näyttely Kolin matkailun historiasta toivottaa Yönkulkijat tervetulleeksi, eteisessä PieniAltai-näyttely tuo terveiset kaukaisen Tsemalin kylän museosta . Näyttelyt ja kahvila metsäisine leivonnaisineen ovat avoinna klo 17.30 lähtien.

Samoin Karelia Shop ja Kolin matkailuneuvonta ovat avoinna, pihaan voi liiduin piirtää oman puunsa tai metsänolentonsa, liidut saa kahvilasta…

Yön järjestelyistä vastaavat Kolin Kulttuuriseura ja Kolin Kotiseutuyhdistys avustajinaan lukuisa joukko kylän väkeä, yksi herra naapurikylästä ja taiteilijaystäviä kauempaakin. Taloudellisesta tuesta Yö kiittää Lieksan kaupunkia.

Liity mukaan YönKulkijoihin, olet lämpimästi Tervetullut !

Lämpimästi tervetuloa iloiseen sadonkorjuujuhlaan!

Järj. Kolin Kotiseutuyhdistys ry, PKO, Metsähallitus, Kolin Maamiesseura, Kolin Kylätoimikunta, Hattusaaren ja Kolin kalaveden osakaskunnat, Hotelli Koli, Kolin Ipatti, Lieksan kaupunki.